fredag den 18. september 2015

Egen agenda. Prokofiev I



  Det blev lige partituret til Romeo og Julie af Prokofiev, som jeg faldt over i reolen.     
  Jeg har ellers snart brug for at studere et værk med solist, men så skal jeg vist på biblioteket…
  Mit ærinde er "tossestreger", altså figurer hvor man aner den tovlige side af Prokofiev.
  Måske er jeg der for at stjæle, men måske lige så meget for at nyde tovlighederne: vi lever i en tid, hvor konventionen har alt for let spil, den megen assimileren på de sociale medier gør særheder sjældnere. Også selvom man er en mester til at opsøge dem.
  Mit ærinde er også bare det at have et ærinde: den klassiske musiktradition er en sværvægter, så man kan væltes omkuld, hvis ikke man kender sin angrebsvinkel(…!)
  En stor nydelse imidlertid, lyt med på:

https://www.youtube.com/watch?v=sTzKxGeYywo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar