Tænk engang, nogle fede klarinetfigurer, og især at han starter satsen med de aller-aller-dybeste toner i chalumeau-registret på den ellers almindelige mellemleje-klarinet..! Og så senere kommer basklarinetten og tager over, og da er man psykologisk primet, så at sige, til de dybeste, meget fysiske og ret skumle toner fra basklarinetten.
- Så kan jeg også mægtig godt lide springfigurerne, som optræder i næsten alle strygerne, han får virkelig rustik bondelyd ud af det.
Dobbelte dobbeltgreb, han kan sit kram, så strygerne kan hoppe og samtidig give fylde til akkorden.
|
Klarinetten indleder satsen "Masker" med nogle af sine dybeste toner |
|
Efter yderligere 6 takter er også basklarinetten helt nede i sit dybeste leje |
|
De meget virkningsfulde dobbelte dobbeltgreb i hhv. violin II
og bratsch, mod satsens slutning |
NB: Hele partituret er noteret i C
Ingen kommentarer:
Send en kommentar