onsdag den 10. december 2014

En aktuel koncert og mere Prokofiev


Aktuel koncert:
Cecilia Lindwall, sopran, hvis dejlige stemme jeg er ved at komponere nogle sange til, kan høres på koncert i Sofiebadet søndag eftermiddag:

Forleden hørte jeg en søndag morgen Adam Simonsens udmærkede P2-program, hvor han havde den mindst ligeså udmærkede Simone Aaberg Kern som gæst. Hun er en spændende kombi af feminisme-pilot-punk-kunstner-OG: klassisk-musik-kender! De var så venlige at spille noget musik af Prokofiev, som kunne være noget af det, jeg også leder efter for at kunne stjæle noget godt stof, som vi komponister jo som bekendt plejer at gøre….
Det var et udpluk af Romeo og Julie, hvor der er et grotesk akkompagnement i sværvægter-traditional-bondeklassen: Riddernes Dans, Dance of the knights.
Og på den måde kom jeg så igenigen, ud over min lytning til Sinfonia Concertante, i berøring med Prokofievs righoldige livsværk og materiale.

Simone Aaberg Kern












Ingen kommentarer:

Send en kommentar