torsdag den 21. april 2016

Rettigheder


  Det er godt med copyright, det er det virkelig, sådan skal det være. Imidlertid er jeg havnet i en svikmølle lige nu, jeg skal bruge tekster i min opera fra en 20 år gammel bog. Det er en slags montage af tekster og rettighederne fortaber sig i det uvisse.
  Det danske forlag er lukket og opkøbt af et større.
  Det større har den ikke længere på lager, så de henviser til det engelske moderforlag.
  Det engelske moderforlag henviser til den danske oversætter og det australske bedstemoderforlag(?!)
  Samtidig er der en international humanitær organisation inde over, de henviser til forlaget, som jo altså er lukket.
  Oversætteren henviser til den humanitære organisation.

  Forvirret?? Det er jeg. Men også opsat på at bruge teksterne, som jeg faktisk havde option på allerede for 20 år siden, men det til et andet værk...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar